Велике оновлення Prozorro

Велике оновлення Prozorro


Нове законодавство про публічні закупівлі: що змінилося

19 квітня 2020 року набула чинності нова редакція закону «Про публічні закупівлі», що суттєво змінила систему закупівель Prozorro з моменту її запуску.
Новий закон передбачає ряд нововведень (як законодавчих, так і технічних) з метою удосконалення порядку проведення тендерів та гармонізації із законодавством ЄС.
Фахівці називають нову систему Prozorro 2.0, оскільки численні зміни покликані кардинально оновити правила проведення тендерів та закрити ті шпарини, якими користувались і замовники, і учасники закупівель.


Що ж принципово було змінено


Виведення з тіні допорогових закупівель
Мінімальну вартість, при якій необхідно проводити закупівлю через Prozorro, знижено з 200 тис. грн до 50 тис. грн. Дотепер закупівлі на ці суми необов’язково було проводити на конкурсній процедурі, чим і користувалася багато замовників, аби освоїти бюджетні кошти. Показовими були приклади ділення відрізку дороги на шматки, кожен з яких ремонтувався «бажаним» підрядником і коштував 199 тис. грн.
Більш того, всі закупівлі вартістю від 1 копійки до 50 тис. грн мають бути внесені в систему Prozorro у вигляді звітів.
Таким чином, при проведенні будь-яких закупівель обов’язковим стало використання системи Prozorro, що, в свою чергу, робить такі процедури більш відкритими та прозорими.


Зміна процедури оскарження
Одним з основних напрямків удосконалення була боротьба з так званими «тендерними тролям», які шляхом зловживання механізмом оскарження блокували проведення закупівель.
По-перше, ціна за оскарження суттєво зросте. Її має встановити уряд. По-друге, гроші за оскарження повертатимуть тим, хто довів свою правоту.
Також ефективним нововведенням у цій сфері має стати виключення можливості відкликання скарги.


Усунення недоліків пропозиції
Замовники часто відхиляють пропозиції учасників, якщо там є незначні помилки. Новий закон дає учасникам закупівель 24 години на виправлення неточностей.


Запровадження поняття «аномально низька ціна»
Не поодинокими були випадки, коли один із учасників пропонував ціну, яка на 30% і більше нижча за середню пропозицію решти учасників торгів. Причиною такою «щедрості» було те, що учасники дуже часто пропонували на аукціоні занижену вартість, а потім через додаткові угоди піднімали її. При цьому, іноді навіть до рівня вищого, аніж пропонували інші учасники.
Відтепер учасник, що запропонував «аномальну ціну», має впродовж одного робочого дня надати її обґрунтування. Якщо він цього не зробить — його пропозицію замовник може відхилити.


Нові нецінові критерії
Раніше, в більшості випадків, єдиним критерієм оцінки пропозиції учасника була виключно вартість його тендерної пропозиції. Відтепер, замовники будуть враховувати, в тому числі: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування та інші умови. Окремо вводиться поняття вартості життєвого циклу — вартість не лише предмету закупівлі, але й вартість його використання, обслуговування та ін.


Професійні уповноважені
Новий закон дає можливість змінити колективну відповідальність представників замовників (тендерних комітетів) на персональну (професійних уповноважених). Такі особи повинні мати необхідний рівень компетенції, знань в сфері публічних закупівель і підтвердити його, пройшовши необхідне тестування. Саме уповноважені складають план закупівель, проводять їх, та відповідають за зберігання документації.


Наша команда має значний досвід участі в торгах та готова надати допомогу в підготовці та подачі Вашої тендерної пропозиції.

Більш детальну інформаію ви знайдете на сторінці Як брати в торгах участь і на що потрібно звертати увагу


 

Чижов Владислав | 19.04.2020

Зв'яжіться із нами

Ми не завжди знаходимося в офісі, але ми завжди на зв'язку. Ви можете зателефонувати або написати в режимі 24/7 і домовиться про зустріч з командою Адвокатського об'єднання "Пленум".

Замовити зворотній дзвінок

Дякуємо, найближчого часу ми Вам зателефонуємо