ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ "/>

ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Як оскаржити дії Замовника?
Законодавством передбачено можливість оскаржити процедуру закупівлі, що надає рівні можливості її учасникам. Якщо Ви вважаєте, що замовник порушив Ваші права та законні інтереси, Ви може звернутися до органу оскарження із скаргою.

До кого звертатись із скаргою
– Скарга за дії чи бездіяльність замовника подається до Антимонопольного комітету України.

Форма подачі скарги
– Скарга подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. За подання скарги необхідно сплатити плату, яка в залежності від виду закупівлі та встановлена в таких розмірах:
5 тис. гривень – у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг;
15 тис. гривень – у разі оскарження процедури закупівлі робіт.

Зміст скарги
– Скарга повинна містити:
1) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються;
2) ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження;
3) підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
4) обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
5) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Якщо в учасника наявні документі, які підтверджують порушення процедури закупівлі, то такі документи також додаються до скарги в електронній формі (PDF-формат).

Строки подання скарги
– Строки подання скарги залежать від того, на якій стадії процедури закупівлі дії (чи бездіяльність) або прийняті рішення замовника призвели до порушення прав учасника, а саме :
скарги щодо тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, подаються з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій;
скарги прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю;
скарги прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника (торги з публікацією англійською мовою) після розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам, визначеним у тендерній документації подається протягом 5 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій.
При цьому, у випадку, якщо строки для подання скарги порушені, то система автоматично не прийме скаргу.

Що відбувається після подачі скарги
– Протягом 3 робочих днів з дня внесення скарги до системи, АМКУ опубліковує одне з таких рішень:
про прийняття скарги до розгляду (в якому зазначається дата, часу та місце розгляду скарги);
про залишення скарги без розгляду;
про припинення розгляду скарги.
За бажанням, суб’єкт оскарження має право брати участь у розгляді скарги, у тому числі особисто або через представника.

Результати розгляду скарги
– За результатами розгляду скарги АМКУ приймає рішення в якому зазначається :
1) про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі;
2) про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні;
3) підстави та обґрунтування прийняття рішення;
4) зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника (якщо скаргу задоволено повністю або частково).
Рішення АМКУ набирають чинності з дня їх прийняття та можуть бути оскаржені у судовому порядку.

Як вбачається процедура не складна і достатньо урегульована, проте має свої особливості, тому перед звернення зі скаргою радимо звернутися до спеціалістів.

Більш детальну інформацію ви знайдете на сторінці Як брати в торгах участь і на що потрібно звертати увагу

Чижов Владислав | 02.12.2019

Зв'яжіться із нами

Ми не завжди знаходимося в офісі, але завжди на зв'язку. Ви можете зателефонувати або написати в режимі 24/7 і домовиться про зустріч з командою Адвокатського об'єднання "Пленум".
Plemun Google

Замовити зворотній дзвінок

Дякуємо, найближчого часу ми Вам зателефонуємо